Semínka

Sezam (sezam indický - Sezamum indicum)

- používá se již více jak 2000 let a je stále více a více oblíbený. Drobná semínka jsou podobná lněnému a jsou nejčastěji bělavá, béžová, hnědá, ale také černá. Semínka nemají zvláštní aroma,ale mají oříškovou chuť jsou příjemná a jemně nasládlá. Pomáhá léčit zácpu, posiluje činnost jater a ledvin, je bohatý na minerální látky (fosfor, draslík, vápník, železo...), vitamíny B, leciti...a spoustu dalších prospěšných látek.
- je výborný na posypání tyčinek, preclíků, bulek, ale také přímo do chleba nebo na jeho posypání.

Slunečnice

- obsahují velké množství vlákniny, hoříku a seleu, také vitamín E a kysleinu listovou. 
- může nahradit v kuchyni i ořechy (v receptech najdete návod na náplň ze slunečnicových semínek), je vhodná na posypání pečiva i do chlebů

Tykev

- jsou bohatá na hořčík, zinek, mangan 
- používáme ji na sypání pečiva nebo do chleba

Mák

- semeno maku obsahuje přes 40% velmi hodnotného oleje a velké množství minerálních látek - zejména vápníku
- používáme do pečiva - loupáčků, na náplně buchet, závinů...

Len

- je nejstarší kulturní plodina, obsahuje velké množství zdraví prospěšného oleje
- pokud semínka před přidáním do pečiva nadrtíme můžou nám nahradit část oleje, ale můžeme je také přidat celá jak dovnitř pečiva tak i na posypání a ozdobu

Autor: Svetluska78

Spoustu pomůcek pro pekaře a cukráře,

amatéry i profíky

seženete v

PEKAŘSKÉM RÁJI